Day 3: A memory

 Saffa said why don't I share this story. It is back when i was still in driving school to get a driving license. So struggle. 


So,aku penat. Time tu bulan puasa. Kelas pukul 2-4 petang. Boleh bayang tak penat dia macam mana? Patutnya masa itu masa tidur kot. 


So,sebelum bawa kereta kan kena buat rsm ke rpm aku pun tak ingat. Kena buka boot kereta pa semua. Aku ni sejenis pemelas ya rabbi,aku tak hafal bahagian dalam enjin. Cikgu tu tunjuk satu-satu part. Sambil aku dok landing tangan kat kereta tu,sambil otak melayang. 


So aku perasan je cikgu nak tutup boot, tapi aku tak aleh tangan. Dok blurr gutu. 


Lepas tu boom! 


"Ahhhhh TANGAN SAYA CIKGU" aku jerit. 


Cuak ya semua orang kat situ. Cikgu terkepitkan tangan aku 😂 


Cikgu tu punya la rasa bersalah,dua jam sesi belajar,dua jam tu juga dia dok ulang cerita tu. Eleh,padahal nak sedapkan hati yang rasa bersalah. 


Most probably,sampai sekarang dia rasa bersalah..sebab? Hari tu saffa jpj test,dia tegur saffa dan kembali buka cerita ni. Padahal,aku dah lupa cerita ni. 


Lepas peristiwa tu,kat sekolah memandu tu,semua cikgu kenal aku dengan gelaran "tangan terkepit" 😆😆😆

Comments

Popular Posts