Day 14: Your Style

 


tengok la aku dulu.
fuh tarik nafas panjang-panjang.
aku call anis tanya apa patut aku tulis,dia suruh aku tulis pasal selipar aku, kurang diajar.
tapi tak apa,aku akan tulis juga pasal selipar kesayangan ku itu.

aku sejenis manusia yang paling simple.
aku sejenis manusia yang kalau nak keluar,
bersiap aku: mandi,tukar lengan panjang or something menutup aurat (ops im still struggling with this to fully cover my aurat.do pray for me) , pakai selipar,sarung tudung sarung.okay settle.

aku bukan jenis kena makeup 88 jam,makeup 10 inci.no,that is so not me.aku jenis pemalas.

aku juga jenis kasar. aku ni macam lelaki tetapi berwajah perempuan gitu.
kalau aku cakap,orang cakap aku macam tengah bergaduh.
padahal tidak. 

Aku dibesarkan dengan sekumpulan budak lelaki.
logik la aku berperangai macam lelaki.
keh keh keh.

okay. back to the selipar. aku memang sejenis pakai selipar. i think it is a waste for me to buy a new shoes when i just wear selipar.... hergh.

this is my selipar yang sentiasa menjadi kutukan kawan kawan

i went to this one hipster and it is a high class cafe. and because i was driving,so aku pakai selipar. and terlupa nak tukar kasut. so aku masuk la kedai pakai selipar.jadi cerita,cafe tu kena bersila. so kena tanggal kasut. malunya ya allah. pekerja tu semua tengok.

tapi,to think about it,there is nothing to be ashamed of. aku masih ingat time abah beli selipar tu,aku dan mak persoalkan sebab harga selipar tu rm80 lebih.tu pon sebab offer. kalau tak offer,original price seratus lebih. and it's original. tapi sebab aku dah pakai selipar tu terlalu lama since 2015, and tak ada tanda nak putus lagi.so rupa dia agak buruk ye.

and yup,selipar ni patut abah yang punya.pastu aku rembat buat harta.

tak ni bukan riak. ni untuk hampa tau,rupa dia buruk tapi harga dia sangat mahal ya....huhuhu. oh maybe sebab aku cheapskate. so rm80 for a selipar is sooooo freakin pricey.

anyway. what else should i write. okay la,tulis ja la lagi. so that you can get to know me better.

aku seorang yang ambivert. aku akan jadi pendiam gila dengan orang yang baru aku kenal. dan ambil masa untuk aku nak adapt. so dalam tempoh tu,hampa akan tengok muka bengis aku sepanjang masa.
dan kalau aku dah okay,aku lah manusia paling bising tak boleh nak tutup mulut.

next,aku sangat la menghargai masa. aku sangat bengang ya,bila janji nak keluar pukul 8 pagi,tapi 8 pagi orang tu tak bangun lagi. benda tu akan spoiled kan hari aku. aku bad mood teruk. aku rasa allah saja nak uji kesabaran aku,sebab aku dikelilingi dengan manusia yang tak pernah nak tepati masa.tapi tak ada la bagus sangat,kadang pun aku tersasar.tapi kadang kadang la.

speaking of kesabaran,ketahuilah aku bukan manusia yang cool. aku cepat annoyed,aku cepat baran. so jangan bagi aku marah. sebab kalau aku marah,memang automatik otak tak ada. 

lagi,aku mempunyai tahap curiousity yang sangat dan amat tinggi. 

okay tibeh describe diri panjang panjang kannn. padahal kena cakap pasal your style. but okay saja ja nak bagi tahu moreeeeee about myself.


that is all.
see you tomorrow


Comments

Popular Posts