Buat nasi lemak



"no one is born a great cook, one learns by doing" 



I love that quotes. I always get this "hang tak apa la pandai masak" LOL

Izinkan saya ketawa kawan kawan. Because i am not. Yesy you might probably say that because you see what i post on my social media. But what i show to the social media is just 30% of my life. Of course i choose to show the good side of my life. And keep the bad side to myself only.

Same goes to cooking & baking. I just show you apa yang jadi. Yang tak jadi kita simpan buat kenangan je.

Yang aku tahu, every day is a learning process. Nak power sesuatu skill,kita kena always practice.

So,today issa about sambal.

Sambal ni kan,aku belajar nak buat dia since aku 15 tahun. Maksudnya dah 4 tahun aku belajar. Aku mula mula ingat aku tak berjodoh dengan sambal,sebab masakan berasaskan sambal mesti aku failed. Give up gak la. Tapi tu la, lama lama macam dah okay pula sambal aku.

It taste slightly similar to my mom's sambal. LOL angkat bakul pulekkkkk

Hari tu mak cakap nak makan nasi lemak. Aku pun buatkan sebab aku pun teringin.

On daily basis,aku selalunya (almost every single day) aku beli nasi lemak untuk bekal aku. So boleh bayang betapa jemu nya aku dengan nasi lemak. A few days before MCO started,aku cakap kat mak "TAK NAK MAKAN NASI LEMAK JEMUUU DAH"

I guess i miss it already.

LOL

Here i show you the beauty of nasi lemak air tangan saffi.



Comments

Popular Posts