Abang polis buat lawak

So just in case to let you know. Currently pengakap also involve to help the frontliners with the ppe,tapi fokus pengakap lebih kepada face shield la. So setiap kelana untuk setiap negeri dikerah untuk buat face shield untuk diberikan kepada klinik kesihatan,hospital,balai-balai polis etc,basically fokus diberikan kepada frontliners yang di hospital la. Sebab depa lagi terdedah kepada risiko untuk dijangkiti.

So aku join pengakap. So join project ni,project ni namanya face shield heroes. So lepas buat face shield kena bagi kat tempat tempat yang aku dah sebutkan tadi.

So. Hari ni aku punya tempat penyerahan ialah dekat beberapa buah klinik kesihatan dan juga beberapa tempat roadblock. Total 300 face shield hari ni.

So time tu,aku yang pi bagi,so polis kenal la aku kan. Sembang jap dengan dorang pasal roadblock,tanya ramai ke yang keluar tanpa sebab. Soalan centu la basically. Borak jap,then blah.

Lepas tu,time nak balik,aku balik naik motor. Motor aku parking dekat rumah kawan aku. Selalu aku guna jalan jauh untuk balik rumah sebab taknnak jumpa polis. Tapi sebab tadi aku dah jumpa polis,so aku rasa aku boleh chill sikit. Mesti polis rileks je bagi aku lalu. Konon la. Itu apa yang aku sangka.

Aku pun lalu. Dari jauh polis dah tahan aku. Aku pun cam gelabah sikit. Muka acah kekal tenang. Lepas tu, polis kata "berhenti" aku redha la kena tahan. Tapi dalam hati macam "takkan dia tak kenal aku kot,tadi aku baru datang sini"

Sigh.

Pastu,polis kata "dari mana ke mana" aku cam pelik apahal la polis ni,tadi aku datang sini kan.

Aku tak sempat jawab. Lepas tu dia cakap "bawa keluar ic lesen. Ic lesen aku letak bawah motor. So aku kena buka seat. So aku cam nak turun motor. Tapi masih blurr kat situ.

Lepas tu semua polis kat jalan tu berdekah gelak kat aku. Siotttt. Pastu abang polis tu cakap

"Saya melawak je,dah la,jalan"

Bang polis,sesungguhnya itu tidak lawak.
Bukti memang aku datang kat polis. Tapi sampai hati dorang SCAM AKU herghhggg



Just a normal selfie.



Comments

Popular Posts