Preloved Karnival #3

Okay. This might be the last entry about this event.

This is the final one.

24,July 2020.

So kami datang, and tak buat apa sangat. Hanya la pilih baju and letak dalam bag untuk diberi kepada asnaf mengikut nama yang diberikan oleh pihak masjid.

Time tengah memilih baju untuk bagi asnaf. 

Ni shakir. Yc utara (kuala kedah)

Walaupun aku tak ada dalam gambar,percaya lah kami semua buat kerja time tu. 

Aku suka gila bila kena cari baju baby. Sebab baju baby kecik,cuteeeee!!! Love ittt. 

Cute gila baju tu!!! Tu aku suka baju baby tu!!,

Sumpah banyak gila baju baby yang kami dapat. So grateful. 

25,July 2020

Aku ingat eh, malam sebelum tu. Ada meeting. And our leader said something like this "aku nak hampa bersiap elok elok. Bila hampa mai tu aku terkejut ah tengok hampa" 

Dan memang tak la seketol saffi nak bersiap beria. Aku cam biasa geng, hanya pakai liptint untuk tak nampak pucat,and thats it. Hahahahahahah. Tak bersiap pon. MALEHHH AQUE

So pagi tu,nervous tau actually. Sebab ada juga manusia yang first time datang on that day macam syafiq,naim & izzat, so quite nervous for that as well as to meet all the asnaf. 

But everything went well. We started our day with dua, and then semua berpecah ikut kumpulan masing masing. And then pergi rumah asnaf. 

Kami semua dibahagikan kepada kumpulan. Pastu macam biasa la si Hasuna ni memang dia tak boleh orang senang sikit, aku minta nak kumpulan dengan Atikah,dia terus tak bagi. Dia bagi aku team dengan lelaki iaitu Naim n Syafiq. 

I IS OKAY JE KUMPULAN DENGAN SAPA-SAPA,STILL BOLEH SURVIVED.



((Otw ke lokasi dimana kena berkumpul. Selfie dulu. Tudung hitam farhani,tudung putih tu dina.))

So basically pergi rumah asnaf la. Aku tak tahu nak tulis apa,memang kami pergi rumah asnaf and santuni mereka. 

Macam macam cerita ada time ni. Yang buat aku celik buka mata,untuk start bersyukur dengan apa yang aku ada. 

So tak tau nak tulis apa,tengok la gambar gambar ni semua. 









Disebabkan time tu fon aku habis bateri and aku tinggal kat rumah,so aku tak ada gambar. Ni pun ehsan geng sana bagi gambar. 

Tapi bagus jugak la aku tak bawa fon. Aku boleh fokus dengar segala kisah yang dorang share. Yang buat aku hampir termenangis sebab sedih :( 

In a nutshell ceh macam exam. K series. Overall its i great experience for me. Aku dapat belajar banyak benda. Teammate semua bagus bagus (walau kuat nganjing -_-). 

And kalau tanya aku,kalau ada peluang lagi dimasa hadapan untuk program macam ni,aku definitely akan join. 

Bagi aku,program macam ni best. Kita boleh tengok sendiri kesusahan yang dialami orang lain yang mungkin kita tak expect. Kita tak expect sebab kita ni hidup dalam zon selesa kita.

Terlalu banyak cerita yang aku dapat dan belajar dari program ni. Eventho i would say it is quite tiring,but i enjoyed it. Sebab aku susah nak explain perasaan aku. tapi apa aku boleh cakap,aku tak menyesal la join.

what can i say,sila la join kalau ada program macam ni. Hampa boleh belajar banyak benda. Dari disiplin diri,dari segi leadership and dll. 

Satu benda lagi,lepas join benda ni. Aku sedar banyak nikmat yang allah berikan kepada kita. Yang kita take for granted. 

Aku sepanjang otw balik,aku sebak gila. Aku tak tahu kenapa. Air mata bertakung ja. Sebak sebab banyak benda aku tak mensyukuri.

So guys,dont forget to say alhamdulillah for all what you have today. And alhamdulillah diberikan kesempatan untuk hidup hingga sekarang. 

((Mai aku list nama sorang sorang. 
Shakir, naim, izzat, syafiq pengakap, syafiq aor, hasuna, mat nor, anis, farhani, dina, tasha, atikah. 

Not in the picture; rafiq,faiezah.))


So the end. 

So sebelum mengakhiri. I would like to say thank you to shakir first,thank you for giving free accomodation to us. Thank you for the hospitality. And to the other teammate,thank you too. Thank you untuk jajan jajan yang telah diberikan,thank you. Thank you untuk tunjuk ajar. Thank you bersabar banyak. Thank you.

Mohon maaf dipinta dari saya,saffi cute.

Hahahahahahahahhahahahahahaha
Hehehehehehehheehhehehehehehhehe
.
Bye.


Comments

Popular Posts