Prelove karnival #1

Mari lah aku cerita macam mana aku boleh terjebak dengan volunteering project kali ni. 

Cerita dia,anis izzati,kawan aku tu dia memang minat jabir meftah. And then, jabir ada post satu poster tentang prelove karnival. Program ni under jabir punya NGO,which is Youth Care Malaysia.
And anis tag aku. 

At first,kami just interested untuk sumbangkan some of our stuff. So bila sumbang,rasa cam "eh tak berbaloinya pergi kuala kedah dengan barang sikit macam ni". So kami pun masing masing update kalau ada lagi yang nak sumbang barang. 

                        
Mula mula,decided untuk guna kereta anis. Sebab hanya 3 orang je yang berminat nak join donate barang. 

Tapi,time pergi ambik barang dekat rumah mereka, di sini membuatkan saya terkejut ye rakan rakan sekalian. Banyak betolll barang. Tak muat kereta anis. Even aku pon,takda tempat duduk. 

So barang barang transfer ke kereta aku,since mpv have a lot of spaces. 

Tapi kawan kawan,walau mpv banyak spaces,you believe me or not,kereta penuh terok!!!!

                       

                       
Ni ha gambar bonet kereta time pergi hantar barang tu. Sampai jiran aku cakap "ni macam nak lari rumah" punya la banyak. 

So, kami pun hantar. A few days later,anis come out with her idea. Actually dari awal dia dah ada idea ni,tapi aku reject. Sebab tak yakin. And then,one of our teacher suggest that buat la proper collaboration with this NGO (called youth care malaysia). 

So sebab ni idea teacher, hahahahahahah sorry anis i was so sceptical with you. So sebab ni idea teacher anisah,aku tanya la owner yc kuala kedah tu. His name is shakir. 

So shakir onzzzzz,so proceed la. 

Aku ada update this poster on my ig,to let my teacher know. Sebab before this,cikgu cikgu ada tanya aku untuk depa nak sumbang barang. And time tu aku cakap tak boleh derma lagi,so bila aku dah betul betul onz ni, aku inform la cikgu aku. And yup,ada 3-4 orang datang dengan amount baju yang sangat banyak. 

Im so thankful for those who donated your stuff to us. We have sent all of them to the asnaf. 

Here i put all the picture. Im so thankful every time people come and donate all the stuff to us. At least aku tahu programme ni at least tak sendu. 








Ini semua gambar time kat rumah pengakap (kami pinjam rumah pengakap buat simpan barang) 

And then,tiba la hari penghantaran. 

Ni bonet kereta aku. Bila tersusun tu,boleh letak banyak barang sikit. Plus,aku punya kereta letak jenis yang kotak,yang bershape. 

While anis,kereta dia kami sumbat dengan plastik. 

Overall, im so thankful untuk sapa yang datang menderma. Dan untuk kawan kawan lain seperti nawa,syahirah and tasha for helping & lepaking (lol) with us. Truly appreciate that. 

And untuk budak laki yang datang check in cehhhhhhhhhhhhhhhh thank you tau!!! 


To be continued....



Comments

Popular Posts