Pengalaman indah sertai MYVAC

 Sepanjang 5 bulan aku kerja sebagai sukarelawan MyVac di PPV, macam macam orang aku jumpa. Macam macam perangai aku tengok sendiri. 

Masa awal awal Program Imunisasi Covid Kebangsaan (PICK) ni mula, kan negara kita masih dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Jadi masa itu, aku dah lama tak balik kampung. 

Bila aku kerja, aku jumpa orang tua setiap hari. Dan jujur aku cakap, orang orang tua yang aku jumpa ni la pengubat rindu aku dekat kampung. Aku rindu gila kampung masa itu, sampai satu tahap aku tak boleh cakap pasal "kampung" atau "nenek" sebab memang laju air mata aku turun. 

Jadi, semua orang orang tua yang aku jumpa ni la aku anggap macam atok dan nenek aku sendiri. 

Aku ingat ada satu hari tu, satu rombongan bas pondok datang cucuk dekat PPV. Meriah betul PPV kami dengan gelagat semua tok-tok pondok ni. Comel betul! Riuh! Dari turun bas, sampai ke proses cucuk. 


Lepas tu, aku suka tengok gelagat tok tok ni semua datang cucuk, lepas tu nak tangkap gambar di photo booth. Cute sangat! 

Ada jenis mak cik pak cik suruh tangkap gambar, kita pun okay je la. Lepas tu, kita tanya la dorang "mana telefon pak cik/mak cik?" Dorang cakap dorang tak ada telefon. Tapi nak tangkap jugak gambar. La 😂 tapi kami okay tetap tangkap gambar even tak tau nak buat apa dengan gambar tu. Kenangan kan. 

Kami sambut dan hantar depa balik naik bas dengan meriah. Seronok sangat. Nanti aku masukkan video yang sempat kami rakam. 


Ada banyak je cerita indah. Tapi ini satu darinya. Nanti aku ceritakan lagi cerita lain di hari yang lain okay. 

Comments

Popular Posts