-

 assalamualaikum hi.

tajuk hari ni,tiada.


baru baru ni aku ada pergi ke melawat jenazah sebagai penghormatan terakhir.

jujur aku cakap,boleh kira berapa kali je dalam hidup yang aku pergi melawat orang meninggal dunia.

aku rasa aku pernah melawat orang dari habis keluar hospital hingga ke liang lahad 2 kali je. kali ni,kami just pergi dan tunggu sehingga jenazah di bawa ke tanah perkuburan.


ayah kawan aku meninggal dunia.

sejujurnya aku rasa sedih, dan sebak berada di rumah arwah walaupun aku tidak mengenali arwah.

bila tengok kawan aku, lagi bertambah-tambah sebak.


aku doakan ikram dan sekeluarga diberi ketabahan.

ikram,hang kuat. hang mesti kuat. semoga tabah :)


((untuk menyuruh seseorang itu bersabar dalam keadaan dia baru sahaja menerima kematian,adalah agak kurang sopan. jadi kita doakan agar keluarga arwah tabah dalam hidup adalah lebih baik))

Comments

Popular Posts