Resepi Cornflakes madu sedap


Sebelum aku share resepi,biar aku bagitau. Aku tak pasti cornflakes ni sedap ke tak. Kawan kawan aku selalu cakap sedap,tapi tak tau la dorang cakap sedap sebab itu benda free & untuk menjaga hati aku. For me personally okay. Plus honey cornflakes aku sedikit berbeza ye,sebab wangi ya amat.


Resepi Conflakes madu / Honey Cornflakes


115 gram butter 
1/2 cawan madu
1/2 cawan gula
Satu kotak (460g) cornflakes
1 sb esen vanilla

Cara-caranya:-

1.Cairkan butter. Api pelan je,untuk elakkan hangus. 

2.masukkan madu. Kacau.

3.masukkan gula. kacau sampai gula cair, dan berbuih.

4.masukkan esen vanilla.

5.tutup api,masukkan conflakes. Kacau sampai semua conflakes tersalut dengan gula tadi.

Siap!!!! 

Masukkan dalam cup,bakar 160' selama 15 minit.
Jangan lebih!!! Nanti hangus!

Tunggu sejuk baru simpan dalam bekas kedap udara.


please jangan guna esen vanilla beli kat kedai runcit, bau tak kuat dan cair. kalau nak letak,make sure esen vanilla beli di kedai bakery yang pekat. 

__________________________________________________

Ini actually resepi popcorn yang aku dah ubah suai. Sedap!! Bau dia macam popcorn. Rasa dia sedap!

Agak manis. So sapa tak suka boleh kurangkan sikit gula kepada 1/4 cawan. 


And not to forget,letak la hiasan. Nak kosong pun tak apa. Ni kakak aku saja gedik gedik nak letak benda tu. 

Nak kosong pun okay,lagi best.


Nota kaki: please please jangan mencemarkan conflakes madu anda dengan campuran kurma,ceri,kismis. Sesungguhnya ianya tidak sedap!!!!!!!!


Comments

Popular Posts