Happy nurses day

Happy nurses day to all staff nurse and also DSA. You guys are amazing and great.


Ketahui lah. Aku jarang sakit. Tak pernah masuk hospital ever since aku dilahirkan. Alhamdulillah. So aku tak tau sangat how chaotic hospital is...

Tapi bila ada covid-19 ni,terbeliak la biji mata aku tengok segala pengorbanan dan perit jerih healthcare workers untuk mengatasi virus covid-19 ni.

So thanks again to all the nurses and DSA!!!
_________________________________________________

Btw. Aku memang jarang ke tempat kesihatan (read:hospital & klinik). So tak ada la banyak pengalaman yang nak diceritakan pun.

Tapi,aku nak give big shout out to DSA BEHA even nurse tak baca blog saya,akan saya titipkan doa. Gittuw.

DSA beha ni assistant dr.N. kira bila ada rct appointment,mesti Nurse Beha ni ada dekat sebelah. Dia ni baik sangat. Cakap lembut lembut.

So bila mood Dr.N kureng baik,at least Nurse Beha ni ada menyejukkan hati.

Kalau setiap kali aku nak nangis,dia lah pujuk. Bagi ayat yang sejukkan hati. Bagus! Kalau tak,aku tak tau la. Mungkin setiap kali appointment,setiap kali tu aku nangis.

Dan pernah ada satu pagi,aku datang klinik (sebab infection tu), time tu klinik sikit je orang. And aku nampak macam mana dia struggle.if im not mistaken,morning sickness. Dia nangis and berlari keluar dari treatment room and pergi bilik data. Lap air mata,and keluar macam biasa. Senyum macam biasa.

Aku tahu struggle eh untuk kita bila rasa sedih,and kena juga lap air mata and put on smile on our faces. It hurts and hard.

So shout out to DSA beha for being so kind... May allah ease your pregnancy journey :)

And selamat lahirkan anak itu ❤️

Comments

Popular Posts