Paris & tutti fruitti

I am officially 21 years old now. Kadang rasa surreal sebab tak percaya diri sendiri dah tua. Dulu time aku kecik, aku selalu rasa fasa menjadi orang dewasa yang berada di fasa student best. Aku tak tau kenapa, tapi aku rasa mungkin best jadi student. Kecik kecik bukan faham apa. 

Dah jadi besar (besar sikit 🤌🏼) aku selalu rindu zaman kecik aku. Bestnya jadi budak kecik. Bestnya zaman sekolah, hanya fikir nak sekolah & siapkan kerja rumah ja. Yang lain tak ada. 

Anyway bercakap soal kecik kan, aku teringat. Kami time kecik selalu lalu depan tutti fruitti Village Mall. Setiap kali lalu la tekak teringin betul nak makan ais krim tu. Sampai la ada masa tu, ayah aku baru balik dari Paris. Tak, ayah aku kerja sekejap je dekat Paris. Cuma dia setahun tu ada la sekali, atau dua kali abah kena pergi Paris.

So back tu the story, time first trip abah pergi Paris tu, abah tak berbelanja sangat, sebab makan disediakan, tempat tinggal di beri. So dia jimat duit kat situ. 

Jadi, balik dari Paris tu, ayah aku belikan kami tab. Beli satu ja la, share 5 beradik 🤣 zaman tu kira sapa pakai tablet kaya la. Tapi kami tak kaya pun. Abah simpan duit supaya kami boleh guna tab dan tak berebut laptop.

Selain dari beli tablet, abah juga bawa kami 5 beradik pergi makan tutti fruitti. Tutti fruitti kan kira ikut timbang. Kira mahal jugak la. Tapi sebab anak anak abah teringin, abah pun bawa anak anak dia pergi. Kami pun makan dengan bahagia. Seronok okay masing masing! 

Lately ni aku teringin betul tutti fruitti tau. Tapi tutti fruitti kat kedah tak ada dah. Jadi masa aku balik Bangi, aku pun gigih la pergi Bangi Gateaway sebab nak tutti fruitti. Aku rasa aku pergi lewat dalam pukul 11:30, tapi kedai tu tak buka. Kecewa gila aku. Gigih redah panas terik ke sana, tapi tutup. Pastu kami ronda la Bangi Gateaway dulu, then dalam pukul 1 kedai buka. Jadi aku pun terus la ambik ais krim. Dan bayar!!!



Melalut gila cerita aku. Sumpah kemalasan tahap dewa nak tulis! Bye. 



Comments

Popular Posts