Mak anjang & Pak anjang meninggal

 Saja nak tulis ni.

covid bukan hanya sekadar penyakit. Impak dia terlalu besar.

Covid bukan hanya demam, batuk, selsema. Tapi lebih dari itu.

Doa aku sekarang, semoga orang tak rasa apa yang kami sekeluarga rasa.

Sebab rasanya terlalu sakit. Sakit yang amat sangat.


Pak cik-pak cik sedara and mak sedara aku ramai yang positif covid hari tu. Dimulakan dengan Pak Anjang, Pak Lang, Mak Anjang, Mak Lang, Pak Long, Mak Long, Udin, Syarifudin, Che Ah dan beberapa lagi. satu keluarga depa kena kuarantin.

Semua survived covid, alhamdulillah.

Tapi, tak semua survived long-covid. Long-covid menyebabkan kedua pak anjang dan mak anjang aku meninggal dunia meninggalkan anak mereka 3 orang menjadi yatim piatu dalam sekelip mata.  l

Sakit.

Pedih.

Luluh.

Kecewa.

Rindu.

itu la perasaan kami bila dapat tau pak anjang dan mak anjang tak survived long-covid.

Sakitnya, hanya Allah yang tahu.

Tapi sepedih, sekecewa perasaan aku, apatah lagi perasaan anak dia.

 

Anak sulung dorang baru 19 tahun. Tapi lepas ni terpaksa menggalas tanggungjawab sebagai ketua keluarga. Jaga adik-adik. Tak ada tempat untuk depa bergantung lepas ni. Terkontang-kanting sendiri.

Sedih sangat tengok muka depa sekeluarga. Aku tak dapat bayang perasaan si abang dan adik-adik. Aku tak dapat bayang macam mana kehidupan depa tanpa ibu dan ayah. Adik-adik tengah membesar. Masih perlukan kasih sayang, masih dahagakan kasih sayang & perhatian.

Sakitnya perasaan ni. Sakit sebab terlalu sedih. Speechless. 

Mak anjang & pak anjang aku dah tak ada weeeeeeeeeeeeeee.

depa meninggal sebab long-covid.

tahu perasaan aku apa sekarang? aku doa bagi ada keajaiban dan pak cik mak cik aku hidup balik. perasaan dia,tak boleh nak explain. tapi itu la apa aku rasa. nak balik pak cik mak cik aku hidup. aku nak mak cik pak cik aku hidup. aku nak kehidupan cen dulu. kenapa covid mesti wujud?

Comments

Popular Posts