The powerful side of Du'a

 Hampa pernah dengar tak ayat ni


"ALLAH WILL ALWAYS LISTENS,

EVEN IF EVERYONE ELSE WON'T"


It is indeed a beautiful quotes. 

Aku manusia yang tak tahu malu. 

Walau aku tahu aku jahil dan banyak dosa, tapi aku masih tak malu minta macam macam dengan tuhan. Ada dapat, ada yang tak dapat. Bila tak dapat tu, aku akan tertanya balik. And pertikaikan jugak la kekadang. Tak tahu malu kan aku ni? Ada hati persoalkan.

Tapi, aku baru perasan. Allah jawab doa kita pada waktu yang tepat. Allah makbulkan doa kita, cuma cepat atau lambat sahaja. Allah akan beri pada waktu yang sesuai.

Allah bagi apa yang kita perlu pada tepat pada masanya. Jangan risau.

Sebab tu la ada quote that says Allah is the best planner. Memang. Memang allah yang maha mengetahui segala-galanya. 

So apa aku try nak cakap kat sini, have faith in allah. Always make dua. Even if our dua sounds impossible, but trust me nothing is impossible. Allah always listen to us. 

And one more thing, ayat ni kawan kawan aku memang dah selalu dengar. Aku nak cakap lagi sekali jugak. Cari allah untuk bersujud baru cari manusia untuk bersandar. Ingat, walau apa pun, mengadu lah pada allah. 

Tapi tapi, doa sahaja tak guna. Kena ingat kita kena usaha, doa, dan tawakal. Baru boleh. Doa tanpa usaha ibarat nak naik flight tapi tak ada ticket. So tak boleh. Kena well balanced okay ♥️

Comments

Popular Posts