Dental appointment.

Aku call dental clinic.

Purposely to book for scalling & polishing.

Sebab kali terakhir aku scalling ialah pada tahun 2019. 

Dan aku hidup dengan penuh rasa bersalah sebab dah 1 tahun 3 bulan aku tak scalling. 

Sebab scalling kan kena buat at least twice a year or once a year.


Kali ni saja aku nak try klinik lain. Aku tak suka klinik sebelum ni aku pegi. Dorang tak scalling bersih bersih.

Macam mana aku tahu? Seminggu lepas aku buat scalling, balik rumah aku check. Tak bersih. Tapi aku diamkan ja, mungkin aku yang tak tau apa apa kan. Aku pesakit, bukannya dentist. Tapi, aku ada dental appointment dengan dental hospital, dan dentist kat situ bagitahu ada calculus. So sah la memang depa buat kerja tak clean.

Anyway, this new dental clinic, aku puas hati. Sebab staff dia semua friendly, dentist baik sangat. Asyik ajak bersembang. Cuma aku ja la diam, sebab aku baru bangun tidur. Not really in the mood to talk to anyone. 

So, dentist sebelum apa apa, dia dah tanya aku. Bila last scalling, aku jawab la last 2019. Dia pun "haaaa 2019!?" Ceh ceh. Aku angguk angguk. 


Pastu bila buka mulut, dentist cakap, "adik awak kalau pergi klinik kerajaan awak kena halau balik ja. Gigi awak bersih." 

Fuh! Seronoknya dengar.

Pastu nurses cakap "kalau semua patient macam adik, kami ni memang tak ada kerja la." 

"Pandai adik jaga"

Ya kena letak semua pujian yang diberikan. Of course la. Bukan selalu dipuji. 

Tak sia sia la aku memaksa diri untuk floss every single day, dan brush my teeth twice a day at least.

Doktor siap pesan, kalau nak datang, datang tahun depan. Tu pun belum tentu perlu. 



Ni la kliniknya. Nama klinik ialah Klinik Pergigian An-Nur, Gurun. 

Best, highly recommended. 
Dentist baik and friendly, nurses friendly.
Klinik cantik dan selesa. 


Comments

Popular Posts