Sakit mata dan selsema

 Random story.....

Bila last hang sakit mata? 

Kalau aku,aku rasa kali terakhir sakit mata berbelas tahun yang lepas la. Time aku masih kecik kat tadika. Mata aku sakit. 


Tapi,awal bulan hari tu. Mata aku sakit. So aku ambil la cuti persendirian. And datang kelas cam biasa keesokan hari sebab cikgu aku tak percaya aku sakit. So aku datang,dengan mata yang merah dan berair. 


Legit,kalau hampa tengok aku,hampa akan ingat aku nangis. Mata aku bawa keluar air mata macam menangis. Tak henti henti mengalir. Aku ni tak tau nak buat apa. Tak habis habis lap air mata. 


Pakej pulak dengan selsema time tu. Memang complete pakej nampak macam orang tengah putus cinta! 


Haha. Anyway,bila cikgu nampak aku sakit centu,baru dia percaya aku sakit. 


So petangnya,sebab aku pun cannot stand with myself. Aku pergi ke klinik. Doktor kata tu sakit mata ahhahahahahhaha. Banyak doh ubat dia bagi untuk legakan mata. 


Oh,time dia check tu,dia tekan tekan la area mata aku. Aku nak biar,tapi tak boleh. Sebab aku tengah selsema. Dia pegang aku dengan barehand, tak ada glove. 


So aku cakap la aku selsema. 


Me:doktor,saya selsema ni.

Doktor: hah? Selsema?


Terus dia lepas mata aku. And directly sanitize his hands right after that 😂 aku tergelak kejap. Sebab lawak doktor macam panik kejap. 


Aku pun takut dia yang covid carrier,dan takut aku juga yang covid carrier. In this pandemic era, kita kena expect semua orang ada covid. Sebab covid ni tak boleh nampak. Dia everywhere. So, as a precaution kita kena berhati-hati dengan semua orang. 

Comments

Popular Posts