Pengalaman cari kerja

So a day after i finished my exam (spm), i went to several places to look for a vacancy with my friends.

We went from another shop to another shop.

This is like vacancy hunting.

It was so challenging. We stuck for almost 2 hours bcs it was rainy cat and dogs.

After that,we continued hunting.

Banyak tempat penuh. Tak perlu kan pekerja.

I also went to pizza hut to fill the vacancy form,malangnya saya diberi fault hope. Dia kata nak call,tapi tak call.

Bukan di situ sahaja ya saya berhenti.
Aku isi online job street la apa la semua aku isi woi.
Siap beria buat resume.
Aku send resume aku kat semua syarikat besar. Sebulan lebih aku isi. Aku dapat 2 call. Dalam berpuluh tu,dapat 2 call.

Satu dia suruh kerja di penang,pastu mak aku tak bagi.

Second, aku dapat kerja di sebuah restauran terkenal. Hahahahah ni aku pergi eh interview dia pe semua.

And yup, i got that job.
Fuhhhhh!!
Siap kena brain wash, brain storm pe semua,tapiiiii

Tapi, a few days before aku nak start kerja,aku tarik diri. Sebab aku ada hal lain masa tu 😭

Bengang je boss aku,hari tu beria nak. Pastu cancel pula.

Tapi,bukan terhenti di situ. Aku cari lagi kerja.

Every day aku tunggu call.
Semua nombor tak dikenali aku akan angkat.
Takut syarikat yang call. Sekali hampa.

Itu la kisah saya.

Aku memang beria plan nak kerja, tapi tak dapat kerja. Nak buat macam mana. Sedihhhhh

Comments

Popular Posts