Raya perak 2019 #teamrayaperak

Second day of eid. We spent our day in the traffic jammed.

Dengan hujan lebat. 

Before bertolak,sempat la singgah ke beberapa buah rumah sepupu abah.

This our face sebelum stuck dalam jam.
Bila dah jam, memang tak la muka macam ni. 
Muka stress sebab dah lemas duduk dalam kereta berjam jam.

It was rainy cat and dog. 
๐Ÿ˜ฃ

Sampai rumah opah around 5 something, i was so hungry. Sampai rumah terus masak maggi. 

Eh kalau makan maggi,harus snap picture. Aku tak tau sebab apa. Tapi bagi aku maggi sedap siot,my fav food. 

Lepas tu malam tak buat apa sangat. Sepupu aku tak semua dah balik rumah opah. 

The next day, ada orang call nak datang,ni la bukti saffa buat kerja. Sebelum dia kembali tidur sampai petang.


Mak,opah,mak andak,cik baby (my auntie) & mak long keluar pergi perkampungan orang asli. Yang tinggal hanya la aku,saffa,daniel,luqman,abah dan beberapa orang pak cik aku yang lain. So aku kena masak. To be very honest,i love cooking. But my cooking isnt good. Tapi lantak la,dah tak ada sapa. So dorang kena makan jugak.q

Bila petang,aku dengan baby busy di dapur. Sebab masak sup untuk orang yang datang rumah. And prepare untuk bbq. Mak masak rendang ayam.

Perkemaskan daging kambing,perap sejam dulu dengan coke untuk bagi daging lembut. 
Bersihkan ayam.
Basuh ikan (cik baby siang ikan)
Siang sotong


Ni untuk buka puasa,saja nak test sedap ke kambing tu. Ni masuk dalam air fryer 180 celcius selama 30 minit.

Soda herbs.

Lepas maghrib kita orang start membakar.

Nah ni dalam gambar je function. Realitynya aku paling function. Cewahhh tak ada lah,dorang la yang tolong bakar berjam jam.

Next day. 

Spent my time with my cousin. Semua berkumpul sekali. 

Dengar budak budak kecik ni bercerita. Hahahahhaha. Rindu zaman kecik,aku macam dorang la bertih jagung. Dah besar diam la pula.


I was too lazy to dress up,sebab malas kena duduk dalam kereta dengan sesaknya jalan raya. 

Okay that is all. Sabtu malam kita orang sampai rumah.

That is all. 
Raya aku bosan je.
But what make it special is when i can spend my time with my family ♥️๐Ÿงก๐Ÿ’›๐Ÿ’š๐Ÿ’™๐Ÿ’œ๐Ÿ–ค

Selamat hari raya peeps! 
Oh maybe by the time entry ni di upload,syawal dah habis dan mungkin raya haji. Anyway, selamat hari oki. Ampun maaf dipinta. 

Bye. Assalamualaikum

Comments

Popular Posts