Jalan Jalan Danok,Thailand

so in februari,time raya cina,aku pergi Thailand. yes for the first time ever. kita orang sekeluarga tak pernah pergi,kecuali abah. abah dah pergi banyak kali juga,sebab ada event kat sana.


basically,saja je nak pergi.tak ada spesifik plan,just going with the flow. but more to try out their foods. because Thailand food is so go0d.

so we was so excited,first time kan.tapi,abah letak syarat. kami semua kena ikut dia pergi kenduri before ke Thailand. kami adik beradik tak suka pergi kenduri hahahha.

so tengahari pukul 12 macam tu pergi kenduri. balik rumah,ambik barang and terus gerak ke bukit kayu hitam. dari rumah pukul 2 lebih,sampai sana pun dah almost asar.

sampai di Thailand,kami terus cari money changer.coz abah's friend said tukar di Thailand lebih menguntungkan. lama gak,sebab tak tau which money changer. satu tu je yang jimat banyak. so sementara abah kat situ,aku and kakak aku pergi 7e dorang.saja je,7e kat sini bersepah we. jalan sikit,jumpa 7e. jalan sikit lagi jumpa lagi.

tak beli apa,saja tengok.

so settle bab duit,kami cari hotel.sebab ayah aku dia memang tak nak book hotel,so dia pergi walk in je kat hotel. kami tidur di siam thana hotel,dannok.

best gila weh hotel ni. sebab rm90/night. totally worth it. sebab bilik sangattttttt besar weh. siap free breakfast for 2 pax


this is the katil.besar. sorry adik aku menyemak kat sini.


this is the toilet. toilet dia besar gila

this is the shower

in front of the toilet,ada small wardrobe

the sink where we pu a lot of thing

jalan ke toilet


so memang besar gila.totally worth it. wifi sangat laju weh. aku sempat main 4-5 game ml.

so kami rehat sampai maghrib.lepas tu keluar pergi makan.

depan hotel aku ada 7e, kami sempat singgah




lepas tu jalan sikit je, ada kedai makan berderet. banyakkk pilihan.

ni khengsom,aku yang beria nak sebab teringin. tak tahu pulak dia guna sekor siakap,siot betul nak habiskan. sebab its too spicy.

daging bakar. weh ni sedap gila weee sos pencicah dia power sedap sedap.

tomyam & sayur apa tah. tak ingat sayur apa. sedapppppp

lepas tu,depan kedai makan kami ni,ada festival apa entah. siap polis.

ni ha. but nothing pun. kami pergi.


so itu je la. 

the next morning,kita orang turun hotel,and random je beli breakfast.

I wanted to buy nasi lemak, and some sandwiches. orang lain beli nasi and some kuih. beli and makan kat hotel


lepas tu rest jap. pastu pagi tu baru aku tahu ada free breakfast,but iwasnt sure. so aku call receptionist and asked them,pastu dia kata ada free breakfast. 

tapi tak bawa fon and tak tangkap gambar.


lepas tu kita orang pergi pasar dia. to buy some stuff.


niiiiiiiiiiii contoh kedai.


this are some of the souvenir

so that's all. lepas tu otw ke hatyai.

okay bersambung...






Comments

Popular Posts