Mati.

Aku terima mesej,beritahu salah sorang kenalan aku meninggal. Terkejut.terdiam. tak percaya.

Aku memang tak kenal dia sangat,just tahu nama. Tapi memang rasa sedih dan terkesan.aku tak tahu kenapa. Aku sedih gila. Dia kawan kepada abang aku. Sebab tu aku kenal.

Tahun lepas,senior aku meninggal juga. Yang tu pon sama. Aku sedih gila. And aku termenangis sikit. Sebab sebelum arwah meninggal,kami aada terselisih. Dan beberapa jam lepas itu,orang bagitahu. Dia meninggal.

Sama juga,dengan kes arwah alif (kalau hampa baca blog ni beberapa tahun lepas,then hampa akan tau). Arwah alif tu pon. Kat kedai,dia usha aku lama. Dia biar aku bayar dulu. Kat tempat letak motor,dia tau aku tak lepas,dia usha aku. Dia make sure aku pi dulu. Baru dia start motor. Malam tu,dengan basah basah, abang aku balik. Bagitau,nak pi hospital. Nak tengok kawan dia meninggal. Malam tu,aku terkejut gila. Bila subuh aku bagitau parents aku. Depa pon terkejut

Tu belum kira arwah farah. Baru jumpa. Gaduh gaduh,aku ejek dia. Dia ejek aku. Tup Tup,dapat tau farah meninggal.

Bulan lepas,kawan aku meninggal. Nama dia alia. Dia junior aku. Kenal ke? Hmm. Kenal. Rapat tu tak da la sangat. Tapi kenangan bersama di kem dan di ict dan di kidzania masih di dalam ingatan. Rasa baru semalam kenal kenal,main sama sama. Bila dapat tahu meninggal,memang aku tergamam.tapi,aku rasa bersyukur. At least,dia tak payah tanggung sakit terlalu lama. She is cancer fighter btw. I know she have tried her best. But allah loves her more.

Betul,maut tak pernah mengenal usia. Tua muda sama je.

Betul,its hard to deal with death. Its not easy,and its painful.

Lepas isyak tadi,aku duduk. Termenung lama. Hidup ni bukan milik kita. Esok lusa kalau allah nak ambik,allah ambik. sampai bila hidup ni pon,aku tak tau.

Aku tak tau nak kata apa. Aku speechless. Aku sedih. Aku termenung ja ni. Aku tak tau. Allah.

Ya allah. Kau permudahkan la urusan mereka disana. Kau ampuni la dosa mereka. Kau tempatkan la mereka bersama orang beriman. Kau masukkan mereka ke syurga mu tanpa dihisab. Kau bahagiakan mereka ya allah. Kau jangan seksa mereka ya allah. Mereka ialah insan yang baik.

Innalillah.

Tok adnan
Tok rejab
Farah liyana
Alif najmi
Amin
Alia nurina
Arif aizudin




Some of the name, meninggal sebab accident.

Aku teringat,last year. Aku accident.

Allah masih sayang aku. Allah selamatkan aku. Allah jauhkan kenderaan lain dari aku. Allah selamatkan aku dari benda yang lagi teruk.

Padahal,memang lah tak teruk pon.

Tapi kalau ingat balik,time aku jatuh motor tergolek golek atas jalan. Allah selamatkan aku.

Allah beri aku peluang untuk masih bernafas muka bumi ni. Allah bagi aku pinjam jasad ni lagi.

Ya allah.

Terlalu banyak nikmat kau beri. Terima kasih.alhamdulillah. syukran.

Cant ask for more :)

Comments

Popular Posts