where is the key?

minggu lepas such a busy week for me (till now) but still nak blogging lol~

oh friday,aku ada date pergh tipu no . aku dah janji dengan my friend,syahira to go out and lepak lepak chill chill makan makan (dont get me wrong . its been a really long time aku tak spend time with syahira since we r not in the same class,since her class is so far away. aku contact dia guna whatsapp ja tu pun jarang jarang.). that was our plan . tapi tu la,kita hanya mampu merancang allah yang menentukan (baru reti nak insaf lol)

so before nak keluar nak start motor tetiba hujan lebat . n i tought its 'hujan lalu'

so aku chill chill sampai hujan reda . then aku keluar la. on the way to her house,i dont know.everything happen secara pantas . aku tak sempat nak ingat macam mana boleh jadi . semua benda macam sekelip mata ja jadi . i am so bengong lepas eksiden . aku nak masuk simpang rumah dia then brek tak makan macam mana aku taktau jadi brek cengkam.taya belakang bergerak 40 darjah (lol aku agak ja) . memang everything happen dengan cepat .

luckly,aku tak terkena dengan mana mana kenderaaan lain. sebab , depan aku kereta. belakang aku ada banyak kereta n satu motor. so when its happen,aku dah berguling atas tar tu macam buah cempedak berguling guling guling . pastu selipar aku hilang . entah yang aku sedar bila jadi macam itu,aku dengar bunyi cermin pecah . then baru la tersedar kepada realiti. aku tengok motor aku dah terbalik,side mirror pecah . fuhhhhhhhhhh.

luckly,ada someone tolong yes,penunggang moto belakang aku . he helped me (im so grateful) . this guy letak motor tepi . he helped me to stand up . he helped me to angkat motor . he helped me to find my seliparr jepunnnn .

he is so nice and so cool . but me,i was so gelabah biawak looking for my selipar (cari selipar sebab nampak ada ulat gonggok atas jalan hahahahhah) . like what i said,aku jadi bengong lepas bangun.

then,the first ayat yang keluar dari mulut aku is "where is the key?" . yes , aku gelabah cari kunci . how can i start the engine without the key???????? hello! im noob. aku taktau la,agak memalukan diri sendiri . mesti the guy pelik tengok aku dah susah nak acah diva kekwat speaking bagai .

but,you know what he is such a nice guy . he is handsome too (ehem ehem hello im single lol) . if i can meet him again,probably aku belanja dia makan sebab dia dah tolong aku . but actually,you know what,aku sebenarnya malu . first,sebab dia lelaki,second,sebab aku jatuh motor.third,aku tak perasan seluar aku koyak kat lutut . yes lutut kiri aku paling teruk la sampai seluar koyak . luckly,hari tu aku pakai jeans. bcs usually aku pakai seluar track suit bcs its more comfortable for me.


then the guy yang tolong startkan motor while me still blurr tengok luka . then bawak bawak moto terus air mata mencurah curah ewahhhhhh.

then aku pick up syahira and terus ajak dia pegi klinik . bcs aku takut darah . and darah aku dah keluar banyak gila . aku rasa nak pitam tengok darah sendiri warna pinkkkkkk.then luka kat tapak tangan aku dalam gila even kecik ja,nampak isi eiiyukkkk .

then we went to klinik dr azhar . luckly (saffi memang ada ongggg) doktor yang in charge tu doktor muda dan handsome dan swag (tak sebab selalunya pergi doktor tua) . astaghhfirullahhhhhhhhhh apa aku buat ni . kembalik ke pangkal jalan,he asked what happen . apa yang aku sakit . ala the normal question je . you know what,doktor tu lansung tak tengok kat aku . dia pandang kertas and tulis report . dia malu ka apa kecik hati akuuuu .

then he said "em kita cucuk la takut kancing gigi bla bla bla" aku tahan air mata jaa wehhhhh . then he asked me to go to the another room . keluar dari bilik dia,terus air mata bertakung . sakiiit .

then dah cuci terus blah gi farmasi sebab nak beli bandage bcs the next day tu jadual aku packed

hari seterusnya,aktiviti banyak . first i have tuition from 9.30-12.30 pm. then terus balik rumah besiap sebab nak pegi kenduri rumah kawan aku from 1.30 till 3 pm . then rest jap kat rumah sebab lepas tu nak kena keluar lagi . pukul 4.30-5.45 aku keluar untuk attend satu event yang sepatutnya mak aku yang pergi but mak busy so aku yang kena pergi . then rest rest till 7 terus pergi jom heboh till 11 . fuh what a packed day i have .

bila balik rumah nak buka balutan kaki,allah seksa gila . sebab dia tak kering lagi,n nanah . so memang seksa.masalahnya,kalau tak balut,nak jalan sakit kaki terangkat n bengkok,kalau balut okay jalan macam biasa. tapi kalau balut bila nak buka sakit namateyyyy . i cried a lot . aku take time nak buka bandage tu secara slow .

esok tu demam.sebab aku kalau kena cucuk mesti demam . so mc lagggi

but now alhamdulillah,okay la luka dah kering.tapi kaki aku still jalan terangakat . sangat menyeksakannn . tangan aku pun dah kering .

doakan jala yang baik baik . sekarang bulan peperiksaan . so far so good . baru 3 paper which is sej paper 3,bm paper 1 and paper 2 . another 18 papers to go , hopefully eveything gonna be okay . may allah ease everything , assalamualaikum,have a nice day!



Comments

Popular Posts