Taktau la rasa jiwa ni mak cik mak cik sangat bila tak suka shopping baju baju tapi suka shopping barang dapur barang bakery .

Minggu lepas aku pergi ke bakery my cake and ingredients house kat penanti selalunya aku pergi dekat kepala batas . Kepala batas tu jauh dari highway so susah . Selalunya pegi otw nak balik kampung lepas tu abah terpaksa exit sp (s) . So sekarang dah mudah sebab dekat dengan rumah tok plus boleh pegi tengok along sekali . The reason why aku pegi kat bakery MCAIH ni sebab owner dia islam . Support melayu tak lah bukan apa sebab kadang kadang ada certain things yg x halal so kalau owner islam sah sah la dia jual yg halal je .

Kahkahkah

Sekarang otak tengah blank pebenda yang aku beli kat bakery sampai beratus . Ish sumpah tak leh kawal diri terus rasa macam kena histeria and grab everything . Habis duit aku (ha,aku beli tak pakai duit mak ayah aku) istighfar tengok total . Waktu tu rasa macam nak buat taktau and blah dari kedai .

Mahalnya ya allah .

Jangan salah faham aku bukan boros,tapi aku topup barang barang kek aku sebab last aku pegi bakery tahun lepas 25 jan 2016 ni datang lagi waktu 9 feb . Gitu la pegi bakery setahun sekali je . Plus nak join hari kantin nak jual kek so kena la beli barang.

Hari tu pegi beli barang dapur dengan safda berdua baru lah sedar sekarang barang mahal . Beli sikit je dah nak dekat rm100 . Pening kepala barang barang semua mahal

Bila lah ekonomi kita nak pulih aku yang 16 tahun ni pon dah pening apakah pula mak ayah aku . Aaduhai


Comments

Popular Posts