Resepi ayam goreng ala ala kfc

Aku cuti cuti ni memang selalu lah masak . Mak aku busy banyak order telekung,tempahan baju sekolah . Alhamdulillah semoga allah permurahkan rezeki mak amin ya rabb .
So hari tuh,mak beli 4 ekor ayam sebab nak bagi team hoki kupsis makan tengah hari . But,mak just guna isi ayam untuk lauk.
Then mak cakap goreng lah ayam tu. Saya sebagai anak yang baik menurut perintah kahkahkahkah.
So here we go
Bahan perapan
8 ulas bawang putih di tumbuk kasar + 1 1/2 sudu serbuk cili 1 1/2 serbuk kari + secubit garam + maggi cukup rasa + 1 sudu jus limau
Sapu semua bahan perap ke ayam dan perap satu hari atau semalaman . Biarkan dia rest dalam chiller .
Lepas itu,sediakan tepung bestari yg ditambah sedikit serbuk cili . Tak perlu garam sebab tepung bestari dah already ada garam.
Celup telur dan celup tepung . Goreng dalam minyak yang banyak api sederhana .
Tujuan jus limau ialah untuk buat ayam lebih juicy series sedap gila . Kakak siap cakap aku ni beli ayam goreng kat kedai padahal aku masak .
Okay selamat mencuba !

Comments

Popular Posts