Milk green tea

Why i just know about sedapnya air green tea? Omaigadddd . B4 this ada try beli air big cup but for me tak ada lah sedap mana pon .

Waktu pergi ke rantau panjang,ada kedai yg jual serbuk green tea rm10 ja . Waktu tu aku fikir aku tak minum green tea so better takyah beli nanti membazir .

Bila abah sekali lagi singgah di bukit bunga untuk beli apa apa yg boleh dijadikan souvenir , aku tengok ada lagi . Terus aku try beli even mahal sikit dari rantau panjang . Rm15 (ha padan muka) .

Bila buat sendiri aku lebihkan creamer bcs i love it . Perghhhh sedap tho siap aku boleh buat aiskrim lagi .

So lets try

Rendam 4 sudu besar serbuk green tea dalam air yg mendidih (betul betul panas) .

Letak 4 sudu creamer dan 2 sudu besar susu pekat letak air panas sikit (dalam cawan lain). Kacau . Letak air teh yg dah direndam dan ditapis dan kacau . Lepas tu minum dengan bangganya awak pandai buat air .

Okey?

Assalamualaikum .
Have a nice day !

Comments

Popular Posts