resepi cekodok

dah tak payah gelak , takde sapa buat lawak. iye resepi cekodok je sebab cekodok je aku pandai buat . okay argh tu lambat lagi aku nak besar sempat lagi aku belajar. so yaaaa step by step lagi uolls menyampah aku cekodok je pun.

bahan bahan

1 biji kentang (dadu)
1 labu bawang besar (dadu)
ikan bilis segenggam (suka hati la,kalau rasa suka letak,kalau tak suka takpayah)
tepung (suka hati banyak mana)
air (depends kepada tepung yang kita letak)
1/4 sudu kecil baking powder
telur sibijik (nak letak boleh,taknak pun takpa)


ha campak semua kentang and bawang

bubuh tepung+baking powder+ikan bilis

telur sebijik +garam secubit

kacau mesra lepas tu tambah sedikit demi sedikit air (ikut la na cekodok texture macam mana)

goreng 


ha makan dengan sos.kalau nak lagi terangkat makan dengan sambal ikan bilis,tapi sebab aku tak pandai masak sambal jadi aku just makan dengan sos .


Comments

Popular Posts