resepi kek batik simple

Hm hampa suka kek batik tak?

aku suka sebab sedap,lagi lagi kalau biskut dia still rangup omaigaddddd menceceh air liur kita wak .

tapi berapa tahun aku tak buat kek batik sebab last time aku buat,kek tu sumpah keras dan aku hempuk pon tetap sama.sangat sangat keras.but then,i found a new recipe yang superb senang

p/s:tujuan pos resepi ni nak bagi kawan kawan yang asyik suruh aku buat buat sendiri,sebab saya pemalas wakkkk

_________________________________________________________________________________




bahan bahan

1 paket biskut marie
 (aku tak suka sangat biskut jenama ni sebab dia cepat kembang and lembik)
2 cawan Milo/Cocoa Powder
(aku buat 1 cawan milo,3/4  cawan cocoa powder sebab cocoa powder aku pahit aku kurangkan)
1 ketul butter (250g)
Setengah tin susu pekat
1 biji telur
1 sk esen vanilla (optional)



Cara cara

cairkan butter dengan api yang kecil
bila butter cair,masukkan telur dan cepat cepat masukkan susu pekat,
lepas itu masukkan milo or cocoa powder 
kacau sebati,dan tenggekkan di atas api sekejap
patah patahkan miskut marie and masukkan ke dalam adunan tadi.kacau rata dan menyuluruh

ambil loyang,lapikkan plastik (mudahkan proses nak bawa keluar)
tuang semua bahan tadi ke dalam loyang dan tekan tekan adunan untuk padatkan
simpan dalam peti ais at least 2 hours

pastu makan.

____________________________________________________________________________

senangkan?buat lah lepas tu bagi aku pula hahahahahahahahah.k jk jk. 



simple ja,buat sendiri lebih jimat.adik aku suka kek batik aku,Im happy okehhhhhh
luqman makan pon tak complain meaning that sedap latuuuu.kalau tak sedap mulut tu asyik complain ja.


agagaggagagagaggagag


so enjoy lah buat n n n n makan dengan bangganya yang awak pandai masak.
ueuueueueueuueueuueue











Comments

Popular Posts