beg jatuh

Ini cerita bulan lepas.Dan ini antara benda paling bodoh aku buat dalam dunia. since semua orang tertanya-tanya dan asyik menyalahkan aku . aku nak cerita la.

bulan lepas,aku pergi langkawi (school trip) . actually waktu aku darjah 1 pon aku dah pi dah . tapi its okay . 

abah yang sponser semua.hahahhaha.


kami pergi langkawi just 3 hari 2 malam. dan waktu hari kedua kami shopping . hahahhahah,pergi langkawi tak sahkan tak shopping coklat?aku bukan peminat coklat . so aku just perabih duit aku RM125 berapa sen ntah . shopping dengan iman :)

lepas tu i bought some Minyak gamat,kain batik,kain songket ala sarawak,sabun berasaskan gamat.thats all . 

aku memang suggest hampa beli kain songket . kain songket sama ja material dgn sarawak punya.but,aku usha ig shop 40+ (telan air liur).. so kat langkawi boleh dapat dalam rm18 . 

okey melalut dari topik.

bila beli barang barang pa semua,bila nak kemas barang tak muat.so,i decided nak beli bagasi baru since kat langkawi kan murah . aku beli ehh . beli dekat pantai chenang . beli kat kakak Iphone . 

tak de la mahal sangat,rm120 size 24.okey lah sebab duit aku ada banyak lagi (okey,tipu)




bawa balik bilik,kemas barang. sebab esok nak balik.hari ketiga memang tak ada aktiviti pon.just mandi pool.

n,bila semua kena berkumpul pergi kat bas,ada kejutan sikit. bilik kami kat bawah,so bila nakpi kat bas memang kena naik tangga. 

just imagine,ada dua bagasi yang aku kena tarik.ceh first first eksyen lah boleh tarik.acah sado. sampai kat anak tangga keberapa ntah.tapi kat tengah dah la,hmpir sampai atas,aku letak beg yang aku baru beli tu kat tangga.

penat kot. perempuan tak kuat,aku rehat la. tetiba ada kawan aku kata cenni

that girl:ehh mai aku tolong angkat beg hang
me:ehh takpa,nanti menyusahkan
that girl:ehh takpa,aku just galas ja beg. meh la,tangan aku free. 
me:ok

n aku tinggal beg tu kat situ dan mengharapkan dia angkat. aku terus tarik beg aku naik atas.bila dah sampai atas,aku dengar bunyi

                                                    "KEDAAAAAAABABOM"

tipu.aku dengar la bunyi benda jatuh. dan aku turun balik n,yaaa memang beg aku jatuh dan pecah. roda dua pecah . aku tak nangis pon . aku just relax,aku tengok beg. aku terus tarik ke bas.

that girl (yg tawarkan diri tu) kata macam ini kat cikgu "tu lah saya pon terkejut . awad dia tinggal beg kat situ"

takkan la aku nak marah dia pa semua. aku just biarkan. sebab salahh aku la kot. kenapa nak susahkan orang???

cikgu pon bebel marah marah pa semua . tetiba ada orang kata cenni "jom la pi cari beg baru,awal lagi ini".. aku jawab "saya dah takda duit" sebab dalam purse aku tinggal rm80+ ja. mana cukup

dan bermula lah episod air mata akuuuuu 

dari apartmen kami tinggal ke tempat makan aku nangis NON STOP . sampai aku terpaksa pinjam spekhitammmm anis sebab mata asyik nak nangis ja .

waktu makan,aku stop sat,lepas makan naik bas nak ke jeti aku nangis lagiii . sampai jeti,aku dah stop nangis.ajak anis pi toilet,dah la mahal 5kupangggg tak bersih pulak . ya saya sungguh kedekut sebab aku masuk toiet just nak cuci muka.

lepas tu,aku duduk tepi hig kat jetty point tu. tepi hig ada pintu masuk nak naik feri. tetiba datang keberanian nak habaq kat mak.tapi luqman yang angkat so aku tutup. lepas tu aku call lagi padahal kredit ada rm3 setengah ja.dah la mak celcom haihh



sepanjang aku call mak tu,aku nangis ja . sampai bila aku tutup fon,kawan aku tanya "mak hang marah ka?" 

hahahhahahahahahahhahahahahhahahah gelak puas puas

mak aku tak marah pon,mak aku kata tak apa la tak ada rezeki . dia suruh aku berhenti nangis. siap order suruh beli gelas lagi.

mak aku relax ja. lepas tu,muka memang already basah dengan air mata,aku kata kat kawan aku jom teman pi food court nak basuh muka. food court terlalu crowded . aku pi ja basuh muka,tapi mata takleh cover bebbbbbbb.

ni lepas beli pepero,lepas cuci muka. mata takleh celekkkkk




bila nak dekat sampai sekolah,cikgu bagi duit.dia kata hasil kutipan derma. dia kata "saya tak syok la,bila semua orang happy,ada sorang yang tak happy" so dia kutip derma . ada rm60+

memang waktu tu kalau boleh nak nangis lagi. hahha aku peluk cikgu kuat kuat.

bila balik rumah abah kata bagusnyaa a. lain kali nangis lagi, nanti orang derma lagi.aku tahu itu satu sindiran.


hahahhahahaha btw,kami bermalam di sri lagenda apartman,pool dia superb besar . tapi aku suggest kalau nak jimat sila bawa stove ehh . sebab kat situ cuma ada kettle. kalau family yang besar okey lah sebab selesa . 


Comments

Popular Posts