muet listening dan pekak

awal tahun hari itu, aku ada jawab muet bertulis. muet bertulis ialah reading,listening and writing.aku nak fokus cerita pasal listening ja. since soalan lain aku kelaut dalam. listening pun kelaut juga.

seminggu sebelum muet, nak di jadikan ceritakan, telinga aku sakit, berdengung dan berdesing. dia rasa macam ada benda dekat dalam telinga. dia buat aku pekak sikit. mula mula aku ignore je la, tapi sangat la tak selesa. bodohnya aku, aku redha ja dengan ketidak selesaan tu. sebabkan aku ingatkan ketidakselesaan dan sakit tu aku hilang dengan sendiri. sampai la malam sebelum jawab muet, aku rasa menyesal tak pi klinik.

the next day, time jawab muet, obviously i was having difficulties to listen to the DVD. aku bengang gila, aku tak boleh jawab sebab aku tak dengar sangat. nak dijadikan cerita lagi, speaker kat dewan tu, sound pecah. so, orang biasa yang tak pekak pun menghadapi kesukaran mendengar. apatah lagi aku.

tapi aku rasa bersyukur sebab tak pergi klinik awal. sebab, keesokan harinya, aku pergi jumpa doktor sebab dah seminggu, tapi telinga aku masih sakit. jadi doktor pun check dan bagi ubat. ubat tu buatkan aku lagi pekak untuk seminggu. aku nak bercakap dengan orang pun aku kena baca mulut orang. struggle betul. bayangkan kalau aku pergi ambil ubat awal, mesti lagi pekak aku time exam.

dan, aku dah dapat result. AGAGGAGAGGAGAGAGA. as expected result listening kelaut dalam ye. i only managed to get 27 out of 45. quite bad but to think that i was having hearing problem, so i think 27 is good enough hehe.



(something happened with my telinga. lepas history taking with doc, memula doc ingat ada binatang masuk. tapi impossible if sampai seminggu aku masih rasa sakit. rupanya impacted. doktor cakap impacted kat gegendang telinga.)

Comments

Popular Posts