2 dekad

 


Assalamualaikum. I'm happy that I am officially 20 years old on 27th of January 2021,but I'm quite sad sad because 20 years of living and still, I have achieve nothing.

aku tahu hidup tak perlu dibandingkan, dan patut disyukuri dengan apa yang kita ada. Tetapi, aku tetap nak cakap yang aku dah sedih sebab bandingkan diri aku. 

kawan kawan aku yang lain,20 tahun dah start bisnes, sale kepuk kepuk,ada kawan aku dah berjayar hit 20k sale at the age of 19 years old, ada yang dah beli kereta hasil titik peluh mereka sendiri, ada yang bijak. setiap sem dekan, setiap sem 4 flat, time sekolah straight A's, tengah A level, study kat universiti terkemuka. ada yang 20 tahun dah makin cantik, dah glow up. sedangkan aku 20 tahun masih young,dumb and broke.

anyway, despite all that things,I am still grateful for what I have today. I may not be rich, pretty. genius or things like that. But I have kind hearted people around me. That is more than enough. 

I still have my family by my side (even pandemic has separated us,but we are still good). Still can breath till now. so i guess,there are a lot of thing to be grateful for rather than feel so small because my friends are rich, pretty & genius.

Thank you so much for those yang bagi hadiah kat aku, tetapi ketahui lah aku tak kisah sangat pasal hadiah. 

bagi aku,birthday ialah hari di mana kita mengingati ibu yang telah bersusah payah lahirkan kita ke dunia. bukan lah soal kek dan hadiah semata.

aku tulis ni,sebab aku sebak sangat kawan aku datang dan minta maaf sebab tak mampu bagi hadiah apa-apa. sedangkan aku tak pernah kisah. cukup titipkan doa,sudah memadai.

macam biasa, aku letakkan gambar kenang kenangan untuk kita kenang 10 tahun akan datang.


unexpected surprise but expected already lol ><



hadiah. terima kasih bagi surprise box ni 



terima kasih untuk snowy cheesecake,love it

terima kasih untuk chocolate bouquet


and to saffa,jangan lupa bank in

Comments

Popular Posts